Historie – kerken – wijkgebouw Elim

voormalig wijkgebouw Elim aan de Troelstrastraat, anno 2006 in gebruik als architectenkantoor

Plaquette voormalig wijkgebouw Elim

Het Hervormde wijkgebouw Elim is gebouwd in 1952 naar ontwerp van de Hengelose architect Bos. In 1972 wordt de Hervomde Kerk de Hoeksteen in gebruik genomen ter vervanging van Elim. Opmerkelijk is dat de kerkzaal op de etage gesitueerd was en op de begane grond waren ruimten voor vergaderingen en andere ontmoetingen. Het gebouw is eerst in gebruik genomen door het Rode Kruis, o.a. trombosedienst. Het is nu in gebruik door het architectenbureau MAS. Het gebouw is vanwege haar sculpturale vorm niet direct als kerk herkenbaar. Het exterieur is grotendeels origineel, maar het oorspronkelijke interieur is allang verdwenen.