Oecumene

Oecumenische activiteiten in de zomer.

Het is al vele jaren de gewoonte dat er in de Thaborkerk gezamenlijke, oecumenische maaltijden worden georganiseerd. Dit seizoen sluit dat mooi aan bij het jaarthema van de Protestantse Kerk: ‘Aan Tafel’.

Samen eten, samen praten, samen aan één tafel verbindt. Juist dat verbinden is het doel. Elkaar ontmoeten in een ontspannen sfeer en samen een vorkje prikken bij een goed gesprek.

Voor de komende zomer is er al een aantal momenten van samen eten in de Thaborkerk gepland. Zo is er op dinsdag 16 juni om 12.00 een lunchbijeenkomst. Op donderdag 13 juli om 17.00 uur een avondmaaltijd

en op dinsdag 22 augustus om 12.00 uur weer een lunchbijeenkomst. Hiervoor nodigen wij onze mede gemeenteleden en parochianen van harte uit.

Voor de lunchbijeenkomsten kunt zich opgeven bij Riet Oldenhof, E: rietoldenhof@kpnmail.nl Voor de avondmaaltijd op 13 juli kunt u zich melden bij Tineke Visser, E: jhvisserpathuis@gmail.com  en bij Riet Oldenhof,

E: rietoldenhof@kpnmail.nl Meldt u op tijd aan, want de ruimte is niet van elastiek.

Tijdens de maaltijd wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd. Na aftrek van de onkosten gaat de meeropbrengst naar het jaarproject 2023, Het Noodfonds Hengelo. We willen de zomeractiviteiten afsluiten met de

‘Herfstmarkt’ op zaterdag 23 september. U kunt dan weer bolchrysanten aanschaffen. Ook wordt er gezorgd voor een ruim aanbod streekproducten.

Niet alleen rond de Thaborkerk worden gezamenlijke activiteiten georganiseerd. Ook voor andere locaties worden plannen gesmeed waarover u binnenkort meer leest. Nu reeds melden we de wekelijkse maaltijd

op woensdagmiddag vanaf 17.00 uur in de Waterstaatskerk. Aanmelden door te bellen of liever appen naar 06-83.42.11.05.

Tineke Visser & Riet Oldenhof

Taizé Stiltevieringen.

Elke laatste woensdag van de maand van 19.15 tot 19.45 uur is er in de kapel van de Thaborkerk een korte stilteviering. Inloop 19.00 uur. Luisteren naar en zingen van liederen uit Taizé , gelezen teksten en stilte momenten, bij het licht van de Paaskaars. Een moment van inkeer, bezinning en verbondenheid. Iedereen is welkom!

Inlichtingen bij Betsy Springer betsyspr@kpnmail.nl

Gezamenlijke acties voor het goede doel samen met de Thabor geloofsgemeenschap.

Dit jaar is het doel het Buddyproject en All4Free:

• De herfstmarkt op 24 september.
  • De Adventsmarkt op 10 december.

De acties worden gehouden rondom en bij de Thaborkerk aan de Gerrit Peuscherstraat. Voor 2023 wordt een nieuw doel gezocht en zullen er ook weer Benefietmaaltijden worden georganiseerd. Houd voor actuele informatie de zondagsbrief in de gaten.

Info betsyspr@kpnmail.nl