Oecumene

Oecumenische activiteiten 2024

Markten voor het goede doel.

In de oecumenische werkgroep rond de Thabor is als doel gekozen voor het Inloophuis. Een huis midden in de stad waar gastvrijheid voorop staat. Waar mensen welkom zijn in al hun kwetsbaarheid, een huis waar vrijwilligers klaar staan met een kop koffie/thee en een luisterend oor hebben voor mensen met problemen, zorgen of verdriet, of die zo maar een praatje willen maken.

Daarom is het zo belangrijk dat dit huis ook na 32 jaar kan blijven bestaan en voor dit doel organiseren we:

• Op zaterdag 21 september is er een herfstmarkt in en bij de Thaborkerk Gerrit Peuscherstraat 1. Vanaf 9.30 tot 12.00 uur bent u welkom! Verkoop van bolchrysanten, pompoenen, kleine bloemstukjes, jam. Een fijne ontmoetingsplek met koffie/ thee en altijd iets lekkers.
  • Op zaterdag 14 december is er een Adventsmarkt in de Thaborkerk. Vanaf 9.30 tot 13.00 uur bent u welkom! Er is verkoop van kerststukjes, graftakken, jam, kerstkaarten en, zoals eerder, allerlei spullen voor de kerst. Voor koffie en thee met gebak kunt u terecht in de koffiehoek. Aan het eind van de ochtend is er warme soep met een broodje.

Inlichtingen en opgave van bestellingen bij jack@postvoormij.nl of betsyspr@kpnmail.nl

Agenda Oecumenische vieringen.

Vredeszondag: 15 september om 11.00 uur in de Thaborkerk.

Willibrordzondag: 10 november om 11 uur in de Thaborkerk.

Oudejaarsviering met kaarsenritueel: 31 december om 19.00 uur. Thaborkerk.

Stilte Taizé vieringen zijn er vanaf september weer op elke laatste woensdag van de maand van 19.15 tot 19.45 uur in de kapel van de Thaborkerk.

Meer informatie in Binding en zondagsbrief