Zonder vrijwilligers kunnen we niet!

Vrijwilligers zijn belangrijk in de WSK om de boel draaiende te houden. Dat geldt ook voor het gebruik en beheer van de WSK. Daarvoor kennen we op dit moment de volgende groepen:

• Tuingroep
  • Klussenteam
  • Koffiedienst
  • Gastvrouw/gastheer
  • Vrijwilligers bij culturele activiteiten

De tuingroep bestaat uit ongeveer 6 personen. Regelmatig zorgen zij er samen voor dat het er rond de WSK netjes en goed onderhouden uitziet.

Het klussenteam verleent hand- en spandiensten in en rond de WSK. Dat kan van alles zijn, zoals onderhouds- en reparatiewerkzaamheden. Ben je handig en wil je helpen om te zorgen dat alles functioneert en er goed uitziet, meld je dan. Je kunt aangeven waar je goed in bent en wat je het liefst wel en wat niet doet.

De koffiedienst bestaat uit een groep van meer dan 20 personen die bij toerbeurt het koffiedrinken na de zondagsdienst verzorgen. De koffiedienst wordt gecoördineerd door Eddy Steen.

Onze gastvrouwen en gastheren vormen het gezicht van de WSK, ontvangen de bezoekers van onze kerkdiensten, zorgen ervoor dat iedereen zich welkom voelt en weten het antwoord op voorkomende vragen van de bezoekers. Ook wanneer het Twents Jeugd Symfonie Orkest (TJSO) op de vrijdagavond, aanwezig is, is er een gastheer of gastvrouw. Wil jij er ook voor zorgen dat we als kerk gastvrij overkomen? Doe mee!

In de WSK vinden ook regelmatig culturele activiteiten, zoals concerten plaats. Denk aan de concerten van Kamermuziek Hengelo op zondagmiddag en de concerten van de International Holland Piano Series (IHPS) op zaterdagavond. Daarmee krijgt de WSK extra uitstraling naar de stad! Om dat soepel te laten verlopen zijn bij elke activiteit meerdere vrijwilligers nodig die helpen met het openen en sluiten, het ontvangen van de gasten, het uitschenken van koffie en andere drankjes, het beantwoorden van vragen etc. En wist je dat je als dank ook een volgende keer gratis een concert kan bijwonen? Hoe leuk is dat!

Heb je vragen of weet je al dat je graag als vrijwilliger wil meehelpen bij een van deze activiteiten, meld je dan bij de beheerder (zie contact)