Uitleg Online Kerkdiensten

Volgen van de dienst

Op deze en de komende zondagen wordt de dienst vooraf opgenomen en is deze daarna online beschikbaar.

Wij zijn echter niet de enige kerk in Nederland die dit nu zo doet, er zijn er veel meer. Als alle kerkgangers nu meteen zondagochtend de dienst gaan bekijken, is er het risico dat de apparatuur van de aanbieder dit niet aankan.

Dan kunnen er problemen optreden, b.v. dat de verbinding niet goed werkt, het beeld soms uitvalt of de verbinding zelfs helemaal wegvalt.

Daarom is ook door de aanbieder gevraagd om het volgen van de dienst te spreiden. Als zoveel mogelijk mensen pas ergens in de loop van de dag gaan kijken is het probleem veel kleiner. Als u het niet erg vindt om de dienst pas later in de week te volgen helpt dat natuurlijk ook.

Voor wie weet hoe het werkt en daarvoor ook de juiste programma’s heeft, willen we vragen om de dienst niet online te bekijken maar d.m.v. de knop ‘opslaan’ het bestand op de eigen computer te plaatsen en dan off-line af te spelen. Ook dit beperkt de belasting van de apparatuur.