WSK zaterdag 7 december 2024 Het Koninklijk Symphonie Orkest Cecilia

Najaarsconcert Koninklijk Symphonie Orkest Cecilia op 7  december 2024

Het Koninklijk Symphonie Orkest Cecilia geeft onder leiding van dirigent Luís Andrade op zaterdagavond 7 december in de Waterstaatskerk in Hengelo en op zondagmiddag 8 december in de Hofkerk in Goor een concert met als solist Fenna Ograjensek, sopraan in de liederen uit “Les nuits d’été”, gecomponeerd door Hector Berlioz. Verder staan op het programma Symphonie nr. 5 van Felix Mendelssohn-Bartholdy, de “Reformatorische” en Oud-Nederlandse dansen van Julius Röntgen.

De solist Fenna Ograjensek, sopraan, met wie we reeds eerder een prachtig concert hebben gegeven, is een veelgevraagde en veelzijdige zangeres. Ze voelt zich als een vis in het water in het opera- en concertrepertoire. Met haar warme stemgeluid en muzikale interpretaties is zij als geen ander in staat haar publiek direct bij de muziek te betrekken.

De op Madeira geboren dirigent en cellist Luís Andrade debuteerde in 2013 met het Madeira Orkest. Sindsdien laat hij zijn muzikale talent als cellist in kamermuziek en als dirigent van veel verschillende orkesten regelmatig op de Europese concertpodia horen.

U bent van harte welkom dit concert bij te wonen. Er is geen toegangsprijs, wel wordt een vrije gift bij de uitgang op prijs gesteld.

Op het programma staan  de volgende werken:

Julius Röntgen                                               Oud Nederlandse Dansen

Hector Berlioz                                                 Liederen uit “Les nuits d’été”

Solist: Fenna Ograjensek

Felix Mendelssohn                                        Symfonie no. 5 in D majeur “Reformatorische”

Vrije gift na afloop contant of met bankpas

www.ksocecilia.nl