Het laatste nieuws over Microsoft 365

Nog niet zo lang geleden is Microsoft 365 geïntroduceerd binnen onze Waterstaatskerk. Het is de basis voor het mailverkeer en het opslaan en uitwisselen van bestanden binnen de Waterstaatskerk. Het is inmiddels volop in gebruik waarbij zowel de voordelen als ook de verandering wordt ervaren. De voordelen zijn dat de betrokken vrijwilligers gemakkelijk bij de bestanden van een bepaalde groep kunnen. Ook is het een voordeel dat bestanden automatisch zijn opgeslagen op een centrale plek zodat bij wisseling van vrijwilligers er geen informatie verloren gaat en de overdracht gemakkelijker gaat.
Daarnaast blijkt dat sommige tot nu toe bewandelde (mail)paden nu anders lopen waardoor aanpassingen nodig zijn. Gelukkig wordt er creatief meegedacht aan oplossingen zodat het uiteindelijk weer optimaal zal gaan lopen.

Al veel geïnteresseerde vrijwilligers hebben een training gevolg om Microsoft 365 goed te kunnen gebruiken. Sommigen zijn meteen enthousiast en anderen vinden het gebruik nog niet zo makkelijk of proberen het nog niet te dichtbij te laten komen.
Daarom zal binnenkort bij de verschillende groepen binnen de Waterstaatskerk een uitleg op maat worden gegeven. Dat betekent dat alleen de acties die nodig zijn voor de betreffende groep worden gedemonstreerd. Zo zal het gebruik van Microsoft 365 voor iedereen prettiger worden.

Voor antwoorden en oplossingen is een mailtje aan de helpdesk (helpdesk@waterstaatskerk-hengelo.nl) genoeg!
Namens Team MS365