Vacature predikant

Vacature voor predikant in de Protestantse Gemeente te Hengelo

Als jij graag samen met ons het vuurtje voor de marshmallows brandend wilt houden dan zoeken we jou! Wij zijn op zoek naar een predikant (m/v) die:

• De Bijbelse boodschap brengt en deze in verband kan brengen met het dagelijks leven. Je leeft je geloof in Jezus Christus en je draagt dit uit.
  • Met vernieuwende ideeën onze zondagse erediensten en andere vieringen vorm kan geven waarin alle leeftijdsgroepen zich aangesproken voelen. We zien graag dat de groep tussen 25 – 50 jaar weer meer de weg weet te vinden naar de erediensten. Jij bent in staat om samen met ons vorm te geven aan de kerk, nu en in de toekomst.
  • Oog heeft voor de verscheidenheid van mensen in onze gemeente die het geloof verschillend beleven. Je wilt verbinden tussen al die verscheidenheid zonder zelf kleurloos te worden.
  • Ons kan inspireren. Je kunt ons christen-zijn opfrissen, verdiepen en verbreden. De diverse teams geef je voldoende toerusting en ondersteuning.
  • Als aanjager betrokken is bij de diverse groepen binnen onze gemeente zonder zelf altijd uitvoerend bezig te zijn. Je stimuleert mensen samen te werken en je bent praktisch ingesteld.
  • Een dynamische verbinding creëert, zowel binnen als buiten de gemeente. We staan als gemeente niet op onszelf, maar we staan midden in onze stad. Je bent daarom ook op onze omgeving betrokken.

Wij bieden:

• Een predikant-functie voor 0,8 fte.
  • Een team dat op dit moment bestaat uit twee predikanten en drie kerkelijk werkers. Op korte termijn (2025) bestaat het team uit een predikant en twee kerkelijk werkers.
  • Een betrokken kerkenraad.
  • Een gemeente met veel vrijwilligers.
  • Een warme en betrokken werkgemeenschap met zeven kerken. Er is veel oog voor elkaar.
  • Een monumentaal kerkgebouw met veel moderne faciliteiten, een eigen werkruimte behoort tot de mogelijkheden.
  • Natuurlijk een zak marshmallows bij je bevestiging zodat je direct samen met ons het vuurtje kunt ontsteken.

Laat je inspireren door het door ons geschetste beeld en ga met ons in gesprek. Zoekt je partner een baan in Twente? Onze regio heeft volop uitdagend werk. Wij zullen zeker behulpzaam zijn bij het zoeken naar een baan.

Wim Travaille, 06-488 786 66 en wim.travaille@waterstaatskerk-hengelo.nl

Bekijk ons gemeenteprofiel en onze diavoorstelling ‘Dit zijn wij’ op deze site.